Вода тисне на стінки тунелю: що відомо про екстрену зупинку поїздів на синій гілці (фото, подробиці)
У Києві 8 грудня з міркувань безпеки та з урахуванням технічного стану тунелю зупинили рух поїздів на ділянці синьої гілки метро між станціями “Теремки” – “Деміївська”. Поїзди курсують між станціями “Героїв Дніпра” – “Либідська”. Столична влада в екстреному порядку, на час ремонтних робіт, уже організувала рух наземного транспорту: автобусів і тролейбусів.
Про це повідомив мер Києва Віталій Кличко після огляду проблемної ділянки тунелю разом із керівництвом метрополітену, йдеться на сайті КМДА.
“Нам довелося ухвалити це рішення, оскільки безпека пасажирів – це головне. Ми сподівалися, що зможемо експлуатувати цю гілку підземки ще до кінця цього дня. Але чергове обстеження показало, що це вкрай небезпечно. Тому в екстреному порядку налагоджуємо роботу наземного громадського транспорту. І вже від “Теремків” до “Либідської” курсує 55 автобусів і 15 тролейбусів. Протягом найближчих годин кількість одиниць наземного транспорту, що дублює маршрути закритих станцій метро, збільшимо до 77 автобусів і 20 тролейбусів”, – розповів Кличко.
Тунелі споруджували майже в ручному режимі
Мер Києва зазначив, що ці перегінні тунелі між станціями споруджували 2008-2010 років у складних умовах: не в автоматичному, а майже в ручному режимі. Тоді розрили велику ділянку глибиною 8-10 метрів, яка наразі пропускає воду. Це зона річки Либідь, яка частково йде під поверхнею. Там, на жаль, є глина, що не дає воді спускатися вниз. Підтоплення тунелю – це складник проблеми.
Вода тисне на стінки тунелю…
Вода тисне на стінки тунелю, він деформується, тріскається і ще більше руйнується, пропускаючи воду. А коли йде потяг, цей процес прискорюється. Тому після фахового обстеження вирішили закрити рух сьогодні в терміновому порядку.
Коли будуть висновки про технічний стан тунелів
Начальник Київського метрополітену пояснив, що потрібно зовнішньо дістатися до перегінного тунелю, а це буде приблизно за 2-3 місяці.
“Перший звіт (про технічний стан тунелів на ділянці між станціями метро “Теремки” – “Деміївська” – ред.) буде за два тижні після отримання результатів по геології. Після чого буде тунель зверху розкритий… ми повинні ззовні добратися до тунелю і побачити, чи були генпідрядником дотримані ті норми, які були передбачені проєктом… Це буде приблизно місяці за два-три, не раніше. Тому що котлован треба зробити близько 20 метрів у довжину і в ширину більше 10 метрів, а глибина залягання – від п’яти метрів до восьми з половиною”, – пояснив він.
Як довго триватимуть відновлювальні роботи
За попередніми розрахунками, відновлювальні роботи можуть тривати до шести місяців і проводитимуть їх на поверхні землі. Наразі фахівці планують провести необхідні обстеження, дослідження та інженерні вишукування, з визначенням причин виникнення надзвичайної ситуації, і виконати невідкладні заходи зі стабілізації конструкцій та ефективно здійснити всі необхідні відновлювальні роботи.
Водночас депутат Київської міської ради Андрій Вітренко висловив думку, що терміни ремонтних робіт можуть збільшитися до року. А через це на місцевих мешканців чекають величезні затори.
Читайте також: