Транспортний скандал у Рівному: міська влада вирішила закупити маршруток на 375 млн грн
У Рівному спалахнув транспортний скандал: сотню дизельних маршруток на 375 мільйонів гривень мерія хоче купити у кредит. Проте екоактивісти проти та не розуміють навіщо місту малогабаритний транспорт.
Про це йдеться у сюжеті кореспондентки ТСН Анни Махно
Транспортні баталії у Рівному почалися, коли на сесії депутати вирішили: потрібно оновлювати міський автопарк.
“Автобуси коштують по 3 мільйони 165 тисяч – така ціна була на тендері”, – каже керівник управління транспорту і зв'язку Рівного Василь Сливка.
У Рівному 100 автобусів хочуть взяти у кредит на 5 років під 5 відсотків річних. У мерії твердять: загалом малогабаритні автобуси стануть у 375 мільйонів гривень. Наполягають, вони дуже треба місту. У комунальній власності лише тролейбуси, муніципальних маршруток місто не має. Ті, що курсують – це буси приватних фірм. І цей транспорт давно застарілий. Але екоактивісти проти закупівлі дизельних бусів. Якщо вже витрачати кошти, зауважують – то не на них, а на нові тролейбуси.
Урбаністка Олександра Нарижна вивчає досвід інших країн. Впевнена, навіть в умовах війни в Україні може працювати альтернативний маршруткам громадський транспорт – дешевший та якісніший.
“Ми маємо гарний приклад в місті Гдиня, де тролейбусне депо зробили з сонячними панелями, яке зберігає, акумулює енергію і також посилює мережу№, – каже Олександра Нарижна.
Натомість у міськраді Рівного кажуть, що мовляв “Європа не воює” і може собі це дозволити, тоді як Україна – ні.
Чиновники аргументують: аби розвивати тролейбусну мережу, треба модернізувати і будувати нові підстанції. Скільки на це треба грошей – суми не називають, але, кажуть, багато. Екоактивісти ж переконують: до цього можна йти поступово. Аби місто не витрачало сотні мільйонів на маршрутки навіть створили петицію.
І поки активісти пишуть листи до банку із проханням проаналізувати доцільність надання кредиту, у Рівне вже прибула перша партія маршруток. За нові автобуси гроші ще несплачені – їх перерахують згодом. Нині шукають сюди водіїв та кондукторів.
Та активісти, кажуть, боротимуться далі. І ставлять у приклад хоча б Вінницю, де маршрутки здебільшого курсують околицями, а у середмісті превалює електротранспорт.
▶ На YouTube-каналі ТСН можна переглянути за цим посиланням відео: ️ Рівне гуде через скандал! Мерія хоче купити маршрутки – екоактивісти проти!
Нагадаємо, Герой України “Дімон” звернувся до українців та розповів, що швидкої перемоги не буде.
Читайте також: