Vinnytsia Times

Електромобіль чи звичайне авто? На чому реально зручніше їздити взимку

Опубліковано: 2025-12-14 14:00:00 | Категорія: Всі новини
Фото новини
Творці електромобілів зробили чимало для того, щоб мінімізувати їхні недоліки перед звичайними машинами. Але зима - особливий період для будь-якого транспорту. Який тип машин показує себе краще в холодний період? Про специфічні складнощі, які чекають в холоди на власників електромобілів і як вони показують себе взимку у порівнянні з паливними авто, читайте в матеріалі РБК-Україна. Чому електромобілю важче взимку Є три ключових причини, які дають підстави говорити про зимові проблеми електромобілів: Згадані чинники узимку можуть порушити баланс енергії навіть на бензиновій чи дизельній машині. А в електромобіля, де запас енергії обмежений, це може суттєво впливати на експлуатаційні характеристики.

Фото: в холодну погоду заряджати електромобіль доводиться частіше (unsplash.com) Як холод впливає на батарею електромобіля Як згадувалось вище, робота акумуляторів більшості типів ускладняється за низьких температур.

Однак все не так драматично: літій-іонні акумулятори виділяють тепло при зарядці та роботі. Тому машина, яка ночувала в гаражі або заряджалася перед поїздкою, зазвичай стартує без проблем (адже батарея в неї тепла) і впевнено тримається на ходу навіть у сильний мороз. Пробіг електромобілів в мороз Насправді пробіг від однієї зарядки в холодну пору скорочується приблизно на третину-наполовину. Причина - не тільки падіння ємності батареї, а й збільшене споживання, а також - робота обігрівача. Щоб заощадити енергію, власники часто прогрівають салон під час заряджання, поки автомобіль підключений до мережі. А у русі багато хто з власників електромобілів обмежується мінімальним теплом у салоні і використовують енергію в основному для обдування вікон, щоб зберегти огляд. Переваги авто з ДВЗ взимку Найголовніше Можна сміливо сказати, що зима підсилює всі фамільні недоліки електромобіля. Пробіг від зарядки до зарядки буде ще менше, час заряджання - ще більше, а потреба економити енергію - ще нагальніше. Але це не значить, що в холоди електрична машина стає геть непридатною для користування. Тисячі власників "електричок" катаються ними цілий рік, і в морози також - хоча їм дійсно доводиться більше обмежувати себе в чомусь. Раніше в нашій публікації ми обговорювали, скільки реально служить електромобіль в українських умовах і як можна цей термін подовжити. Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались з чотирма електромобілями, які назвали найкращими для України у 2025 році. При підготовці статті були використані матеріали Autogeek, Autobild та Avtobazar.