Як назавжди позбутися сивини: вчені розкрили спосіб, щоб повернути вік назад

Напевно, кожен із нас чув вислів про те, що «від нервів волосся аж посивіло». 2021 року вчені таки змогли дослідити правдивість цього твердження. Нарешті це питання висвітлене, і ми можемо дізнатися, чи правда, що після важкої життєвої ситуації сивіє волосся. Розповідаємо, як стрес впливає на появу сивини і чи дійсно її можна позбутися назавжди, посилаючись на ScienceAlert.

Чому сивіє волосся

Це відбувається через те, що з віком пігменти клітин у волосяних фолікулах, які відповідають за колір волосся, відмирають. Тому зменшується кількість меланіну – речовини, що надає волоссю певного кольору. І схоже, що стрес також може відігравати не останню роль у цьому процесові.

Такий зв’язок вчені досліджували на мишах, оскільки довести його на людях було досить складно. А вже у новому дослідженні 2021 року взяли участь чотирнадцять добровольців віком від 9 до 65 років. Їх було відібрано по сивому волоссю, для цього вченим знадобилося 2,5 року.

Науковці застосовували для дослідження спеціалізовану техніку сканування з надвисокою роздільною здатністю, аби добре проаналізувати волосся піддослідних. У процесі було виявлено різні відтінки сивини, що показує те, що втрата пігменту відбувається з різним ступенем інтенсивності.

Як відновити колір сивого волосся: дослідження вчених

Учасники дослідження вели свої «щоденники стресу», де упродовж року записували події, що викликали у них напругу. Науковці, порівнюючи ці записи, віднайшли закономірність у змінах кольору волосся. У деяких людей колір волосся повертався тоді, коли вони припиняли нервувати. Наприклад, в одного учасника волосся стало темнішим, коли він був у відпустці.

Також учені виявили зв’язок між білим волоссям та підвищеним вмістом білків, що пов’язані з мітохондріями. Це такі крихітні енергетичні центри у клітинах організму. Це підтвердило гіпотезу вчених про те, що стрес впливає не лише на енергоспоживання та обмін речовин в організмі, а й має вплив на колір волосся.

Коли первісний колір волосся вже неможливо відновити

Хоча дослідження показало, що колір волосся може повернутися в деяких випадках, це зовсім не значить, що сиве волосся зникне, особливо з віком. Оскільки вчені довели, що існує біологічна вікова межа, коли пасма починають сивіти безповоротно. А стрес може запустити цей процес значно раніше.

Втім, зменшення стресу у тих, хто сивіє багато років поспіль, не поверне колір волосся. Тому не варто чекати, що довготривала відпустка стане молодильним яблуком для сивини. Бо це дослідження насамперед було спрямоване на те, щоб зрозуміти складні способи реагування людського організму на стрес та процеси старіння.